Ruim een derde van de Nederlanders vindt duurzaamheid belangrijk in webshopkeuze

105

Ruim een derde van de Nederlanders – 36 procent – laat de keuze voor een webshop afhangen van duurzaamheid. Ook bestelt 84 procent bewust, zodat er geen producten retour hoeven te worden gezonden, blijkt uit de Thuiswinkel Duurzaamheid Monitor.

Vooral bij een duurzamere bezorging blijken consumenten stil te staan: 68 procent zegt een duurzame verzendoptie te kiezen als dit een mogelijkheid is en 36 procent is bereid daar meer voor te betalen. Ook vindt 68 procent van de Nederlanders duurzaam online shoppen belangrijk, maar weet deze groep niet hoe dit duurzamer moet worden aangepakt.

Veel retailers willen het productaanbod verduurzamen, maar 77 procent van de consumenten geeft aan dat het duurzamer maken van de verpakking belangrijker is. Wel verwachten Nederlanders van webshops meer actie op het gebied van verduurzaming, zowel qua levering als verpakking.

Bron: retailtrends.nl