Publieksprijs Utrechtse Circulaire Innovatie Top 20 gaat naar duurzaam warenhuis TOMO

521

TOMO is de winnaar van de publieksprijs van de Utrechtse Circulaire Innovatie Top 20. TOMO is een platform voor fashion en lifestyle en heeft naar eigen zeggen het doel om de eerste circulaire warenhuisketen ter wereld te worden.

TOMO zal zowel online als offline van start gaan. Je gaat er duurzame(re) en vintage kleding vinden en je kunt er ook kleding huren, laten repareren of recyclen. De start-up zegt van de duurzame retail het nieuwe normaal te willen maken en opent als het goed is in september dit jaar het eerste filiaal.

Over de prijs
De Circulaire Innovatie Top 20 werd dit jaar voor het eerst georganiseerd. Op basis van inzendingen uit verschillende provincies werd een top 20 samengesteld van circulaire innovaties. De publieksprijs ging dus naar TOMO en de juryprijs naar Greencycl, waar ziekenhuisafval wordt verwerkt tot nieuwe producten.

Bron: fashionunited.nl