Deze week in de retail – week 49

628

Drie retail highlights van de afgelopen week!

Bezorgdienst met drones van Google in Europa
Google’s zusterbedrijf Wing, lanceert zijn dronebezorgdienst in 2019 voor het eerst in Europa. Wing start aankomend voorjaar in de omgeving van Helsinki, Finland. Als de drones het klimaat van dit land kunnen doorstaan, kunnen ze volgens Wing overal slagen. Door het geautomatiseerde navigatiesysteem kunnen de drones binnen enkele minuten na aanvraag voedsel, medicijnen en andere spullen bezorgen. De afgelopen anderhalf jaar werd de klantervaring getest met duizenden leveringen in het zuidoosten van Australië. Samen met lokale ondernemingen leverde het bedrijf eten, drinken, medicijnen en huishoudelijke apparaten.

G-star verkoopt re-stock op United Wardrobe
Sinds kort is online kleding marktplaats United Wardrobe open voor modemerken. Gisteren is ook G-star toegetreden op het platform. Op deze manier kunnen zij hun onverkochte kleding een tweede leven geven. Om tegen te gaan dat veel kleding onaangeroerd zou blijven liggen in de distributiecentra, draaide het bedrijf een aantal testen met verschillende merken, waaruit positieve resultaten kwamen. De kleding van G-star is sinds gistermiddag beschikbaar op United Wardrobe. Het gaat vooral om oudere collecties die ook in hun eigen outlet te koop zijn.

Persoonlijke ‘etalage’ in wehkamp app
Wehkamp breidt zijn app uit met een ‘persoonlijke etalage’ die gebruikers elke dag nieuwe stijlitems toont op het gebied van mode, wonen en beauty. De items kunnen door de klanten geliked of ‘weggeswiped’ worden, waardoor de klant echt het gevoel krijgt ‘langs de winkel te lopen’ om inspiratie op te doen. Wordt een productbeeld leuk gevonden, dan krijgen gebruikers andere soortgelijke artikelen te zien. Als de afbeelding weggeswiped wordt, zal deze, of een verwant item niet meer getoond worden. Zo wordt de app steeds persoonlijker en slimmer. Ook kunnen klanten items opslaan op een soort wall en hun favorieten delen via social media, op hun wishlist zetten of direct shoppen.

Bronnen: Retailtrends, FashionUnited