Deze week in de retail – week 44

895

Boutique concept voor Prénatal
Eind dit jaar zal Prénatal een nieuw concept openen in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht. Met het ‘boutique’ concept wil Prénatal een inspirerende winkelbeleving geven aan aanstaande ouders. Het aanbod is daarbij opgedeeld in verschillende ‘werelden’ bijvoorbeeld: slapen, fashion en badderen. De leidraad zal gevormd worden door nieuwe trends. De standaard producten van Prénatal worden allemaal in het assortiment opgenomen. Omdat het een compact filiaal wordt, is er voor de grotere artikelen zoals wandelwagens, geen plaats.
Bron: Retailtrends

Europese webshops maken 455 miljoen euro omzet in Nederland
De Nederlandse consument kocht in het tweede kwartaal van 2018 voor ongeveer 455 miljoen euro bij buitenlandse webshops in de EU. Dit is 18 procent meer dan in het tweede kwartaal van vorig jaar. De Nederlandse detailhandel verkocht in deze periode bijna 19 procent meer via het web.
Bron: CBS

IKEA bestaat 75 jaar in Nederland en viert dit met een kledinglijn
IKEA bestaat 75 jaar in Nederland en viert dit met een eigen kledinglijn. In zes Nederlandse winkels ligt sinds gisteren een collectie T-shirts en sweaters. De kleding heeft opdrukken met typische IKEA elementen. Denk aan teksten als ‘Billy is my homeboy’ en afbeeldingen van een hotdog en een imbussleutel. De kleding gaat verkocht worden bij de winkels in Amsterdam, Amersfoort, Barendrecht, Eindhoven, Heerlen en Utrecht. De t-shirts kosten €9,95 en de sweaters €19,95.