Deze week in de retail – week 39

288

De retail highlights van deze week!

Shop till’ you drop op Glamourday!
Morgen, 29 september is het weer Glamourday! Op deze dag krijg jij, op vertoon van het magazine Glamour (editie 10), 20 procent korting bij ruim 2500 winkels in Nederland en België en bij een groot aantal webshops. Je krijgt korting bij onder andere bol.com, Dr. Martens, G-Star en Kruidvat! Ga jij shoppen?

Dunkin’ Donuts heet voortaan alleen ‘Dunkin’
Dunkin’ Donuts, bekend van zijn donuts in alle soorten en kleuren, verandert zijn naam in enkel Dunkin’. Met de naamsverandering introduceert Dunkin’ de nieuwe strategie van de fastfoodketen. Consumenten kiezen vaker voor gezonde producten en Dunkin’ speelt hier goed op in. Vanaf volgend jaar zal de focus namelijk op koffie en andere dranken komen te liggen. Dit onderdeel vormt nu al 60 procent van de omzet. Door het woord ‘donuts’ uit de naam te halen, hoopt de keten duidelijk te maken dat je er niet alleen terecht kunt voor (ongezonde) zoetigheid.

Testwinkel HEMA in Abu Dhabi
Afgelopen donderdag opende HEMA een testwinkel in Abu Dhabi, het Midden-Oosten. Dit zal de eerste winkel buiten Europa zijn. In de zaak kun je het basisassortiment vinden, wat later uitgebreid zal worden. HEMA werkt in het Midden-Oosten samen met Apparel Group. Zij zien grote kansen voor het Nederlandse bedrijf. Het winkelaanbod in Abu Dhabi bestaat nu namelijk vooral uit luxe winkels, maar de lokale bevolking heeft juist behoefte aan zaken met betaalbare producten.

Eerste Uniqlo winkel in Amsterdam
Vandaag opent Uniqlo zijn deuren in het voormalige pand van Forever 21 aan het Amsterdamse Rokin. Het Japanse merk staat voor eenvoud, kwaliteit en duurzaamheid. De opening in Amsterdam is volgens Tadashi Yanai, oprichter van Uniqlo een grote stap in de globalisatie van het merk. Hij vindt Amsterdam één van de meest progressieve en innovatieve steden van de wereld en de lancering van het merk in onze Nederlandse hoofdstad, vergroot de zichtbare aanwezigheid in de Benelux. Uniqlo wil hierna nog verder uitbreiden in Europa, maar voorlopig ligt de focus nog op Amsterdam.

Retailtrends
Glamourday