Deze week in de retail – week 36

957

V&D terug als online warenhuis!
“Echte vriendschap is… elkaar jaren niet zien, maar als je elkaar dan ziet, is het weer als vanouds.” Dat is hoe V&D zichzelf aankondigt op haar website die afgelopen woensdag live is gegaan. V&D is namelijk terug als online warenhuis!

Alweer twee jaar geleden moest de Nederlandse consument afscheid nemen van de ‘oh zo vertrouwde’ V&D. Nu is het warenhuis weer terug als webshop. Het oude V&D-gevoel blijft bestaan, maar dan in een nieuw jasje. De consument kan dus rekenen op uitstekende kwaliteit, goede service en scherpe prijzen. Het bedrijf zal zich zoals we er altijd van gewend waren, richten op actieve 40-plussers die interesse hebben in reizen, wonen, hobby’s, gezondheid, mode en tuin. Ondanks de focus op deze leeftijdsgroep, is V&D nog steeds opgezet voor jong en oud. Het warenhuis wil het iedereen zo gemakkelijk mogelijk maken in een omgeving die voor hen vertrouwd is.

De webshop telt momenteel meer dan 500.000 producten in de genoemde interessegebieden van de doelgroep. De producten worden geleverd door gerenommeerde partners en merken, waardoor de kwaliteit van de levering, het product en de service gewaarborgd blijft.

Stijging consumentenprijzen augustus
In augustus van dit jaar, waren consumentengoederen- en diensten 2,3 procent duurder dan in 2017. CBS geeft aan, dat het de grootste stijging was in bijna vijf jaar tijd. De consumentenprijsindex, ook wel CPI, is een belangrijke graadmeter voor het verschijnsel inflatie, maar dit is niet hetzelfde. De CPI geeft het prijsverloop weer in goederen en diensten zoals boodschappen, benzine en kleding. Inflatie is breder, want hierbij horen namelijk ook koopwoningen en aandelen. De belangrijkste reden voor de stijging, was de prijsontwikkeling van kleding en voedingsmiddelen.

In 2020 shop je alle Inditex merken online
Inditex, het bedrijf achter Zara en Bershka, heeft als doel om alle merken die hen vertegenwoordigen, in 2020 online verkrijgbaar te stellen. CEO Pablo Isla zegt dat de modecollecties beschikbaar moeten zijn voor al hun klanten, zelfs in de markten waar er momenteel geen fysieke winkels aanwezig zijn. Hun voorraadsysteem, wat er voor zorgt dat voor online orders winkelvoorraad wordt ingezet, moet ook in 2020 bij alle merken geïntegreerd zijn.

Bronnen: CBS, Retailtrends