Deze week in de retail – week 35

1287

Dit waren de highlights in de retail van afgelopen week!

Bol.com en Action hoogste klanttevredenheid
Bol.com en Action worden door Nederlandse consumenten het meest aangeraden. Ze behaalden een Net Promotor score van 26, gevolgd door Coolblue, die een score van 24 behaalde. Dit is gebleken uit onderzoek van IG&H onder 450 Nederlandse consumenten. Bol.com is geliefd om het brede assortiment en Action om zijn prijs en het assortiment.

Tuincentra beginnen inhaalslag na hittegolf
Tijdens de hittegolf van deze zomer, hebben Nederlandse tuincentra en hoveniers het niet makkelijk gehad. Ze zagen hun klandizie met wel 50 procent teruglopen. Nu gaan mensen de tuin weer in, om deze op te knappen en eventueel dode planten te vervangen. De artikelen die tuincentra wél veel verkochten tijdens de hittegolf waren zwembaden, barbecues en parasols. Een woordvoerder van Intratuin, geeft aan een inhaalslag te verwachten nu het weer koeler wordt.

Nederland meeste webshops per inwoner
In Nederland zijn er ongeveer tachtigduizend webshops, voor circa zeventien miljoen inwoners. Dit komt neer op 214 mensen per webshop, wat maakt dat Nederland de grootste dichtheid ter wereld heeft wat betreft het aantal online shops. Dit is gebleken uit een berekening van Dataprovider. 43 procent van de webshops is echter niet of nauwelijks actief, tegenover 33 procent dat heel actief is.