Deze week in de retail – week 3

70

Utrecht populairste winkelgebied!
Utrecht is bij Shopkaart.nl uitgeroepen tot populairste winkelgebied 2018 van Nederland. Dit is het resultaat van ruim een half miljoen zoekopdrachten op de website. Carin Griek, de oprichter van Shopkaart: “Een sfeervolle binnenstad met mooie grachten, het winkelaanbod is zeer divers én het ligt lekker centraal. Kortom, Utrecht heeft alle ingrediënten voor een perfecte shopdag.” Amersfoort is hiermee van de troon gestoten en staat nu op de derde plek in de top tien. De tweede plaats gaat naar Den Haag.

Nieuw winkelconcept voor H&M
H&M is bezig met het testen van een nieuw winkelconcept. Dit jaar wil het merk onderzoeken hoe de klantervaring on- en offline verbeterd kan worden. Elementen die hierin terug zullen komen zijn onder andere een bloemist shop-in-shop en een reparatie service. H&M experimenteert ook met hun inter- en exterieur om op die manier een persoonlijke en verwelkomende sfeer te creëren.

Eigen maaltijdbox Picnic
Picnic is bezig met het testen van de bezorging van maaltijdboxen. Een selecte groep klanten kan een box, genaamd Presto, voor vier of twee personen bestellen. Er is keuze uit zes tweepersoonsboxen en vier vierpersoonsboxen. De prijzen lopen uiteen van 9,95 tot 14,95 euro voor de tweepersoonsboxen en van 15,95 tot 17,95 euro voor de vierpersoons. Bedrijven als HelloFresh en Albert Heijn gingen Picnic al voor met maaltijdboxen.

Bronnen: Fashion United,  Retailtrends