Deze week in de retail – week 19

237

Twee vliegen in één klap 

Even snel je Albert Heijn-boodschap doen tijdens een bezoek aan HEMA? Dat kan vanaf volgend jaar. Retailers HEMA en Albert Heijn openen in het najaar van 2020 gezamenlijke pilotwinkels in Utrecht en Rotterdam. Klanten kunnen daar terecht voor producten van beide winkelketens. In de vestigingen van HEMA komt een Albert Heijn-assortiment met verse en houdbare producten. 
De winkels komen aan de Oudegracht in Utrecht en aan het Beursplein in Rotterdam.

Past als een (hand)schoen!

Beurze tenen behoren tot het verleden als het aan Nike ligt. Het sportmerk heeft een digitale tool – Nike Fit – voor op de smartphone gelanceerd waarmee je je voet kunt scannen voor de juiste maat. Geen overbodige luxe, want volgens Nike dragen drie op de vijf mensen de verkeerde schoenmaat. Eenmaal je maat opgeslagen? Dan zie bij het online zoeken naar schoenen alleen stappers in je eigen maat. Handig, toch?

Hej Paris!

Deze week is de eerste stadswinkel van IKEA geopend in hartje Parijs. In het centrum van Londen, Madrid en Stockholm zit IKEA ook al, maar daar kunnen klanten slechts voor één productlijn terecht. In de Franse hoofdstad wordt een breed scala aan producten aangeboden. Ook is er een restaurant. Als het concept aanslaat, wil het Zweedse woonwarenhuis meer van dit soort winkels in wereldstedenopenen.

Bron: retailtrends.nl, fashionunited.nl