Deze week in de retail – week 12

323

Lush opent flagshipstore met spa en bibliotheek
Genieten van een ontspannende massage, lokaal gekweekte bloemen kopen of bladeren door een boek over de parfumerie: het kan allemaal in de nieuwste flagshipstore van Lush. De winkel – die gevestigd is in Liverpool – telt bijna 1400 vierkante meter. Naast een spa, kapper, bloemist, parfumbibliotheek en koffie- en theebar is er uiteraard een uitgebreid Lush-assortiment te vinden met maar liefst driehonderd nieuwe producten.

Fred de la Bretoniere maakt doorstart
De Bretoniere Group, die begin maart failliet werd verklaard, is overgenomen door RNF Group. De webshops van Fred de la Bretoniere en Shabbies Amsterdam komen zo snel mogelijk weer online. Ook de wholesaleactiviteiten worden op korte termijn opgepikt. Wat er met de tien winkels gebeurt, is nog onduidelijk.

Shoppen op Instagram met één druk op de knop
Deze week introduceerde Instagram in de Verenigde Staten een ‘koopknop’ waarmee gebruikers direct vanuit de app producten kunnen aanschaffen. Van het selecteren van de gewenste maat en kleur tot betaling en verzendinformatie: alles verloopt binnen Instagram. Het is nog niet bekend wanneer de tool voor Nederlandse Instagrammers beschikbaar is.

Bronnen: fashionunited.nl, retailtrends.nl