3 vragen aan de Pensioendesk

114

1. Ik woonde samen met mijn partner en heb dat toen doorgegeven aan het pensioenfonds. Nu zijn we uit elkaar. Moet ik dit ook doorgeven aan het pensioenfonds?
Ja, je ex-partner heeft dan recht op het tot dan toe opgebouwde partnerpensioen. Je kunt het einde van je samenleving doorgeven via ‘Mijn Omgeving’, bij formulieren. Je kunt het formulier ‘Verklaring einde samenleving’ dan naar ons opsturen. Wij gaan dan beoordelen waar je ex-partner recht op heeft en informeren zowel jou als je ex hier per post over. Mocht je jouw partner niet hebben aangemeld, geef dat dan door.

2. Ik wil inloggen op de website: www.pensioenfondsdetailhandel.nl, maar ik heb geen DigiD. Kan ik ook op een andere manier inloggen?
Ja, dat is mogelijk. Wanneer je op onze website, www. pensioenfondsdetailhandel.nl, klikt op de knop inloggen en vervolgens aan de rechterkant bij het vakje ‘Deelnemers’ voor ‘Inloggen met je eigen account’ kiest, kun je via ‘Gebruikersnaam vergeten’ en ‘Wachtwoord vergeten’ je inloggegevens opvragen. Deze worden dan per post naar je opgestuurd.

3. Ik wil mijn post (tijdelijk) op een ander adres ontvangen, hoe kan ik dit doorgeven?
Op onze website www. pensioenfondsdetailhandel.nl kun je inloggen op je persoonlijke omgeving. Je doet dit met je DigiD of eigen inloggegevens. Nadat je bent ingelogd kun je zelf een postadres doorvoeren. Wij passen dit dan aan in onze administratie. Mocht dit niet lukken, dan kun je ook het wijzigingsformulier postadres op onze website vinden. Dit mag je dan per post of gescand via de e-mail aan ons retour sturen. Indien het postadres niet meer van toepassing is, kun je het op dezelfde manier weer aan ons doorgeven.

Meer vragen? Kijk op onze website of bel met de Pensioendesk: 0800-1972 of mail naar deelnemer@pensioenfondsdetailhandel.nl